mandag 14. mars 2016

Molde - Tromsø 1-1

Endelig var dagen kommet. Etter en lang og kald vinter startet Tippeligaen endelig opp igjen!
Tromsø ILs åpningskamp ble spilt mot gullfavoritt Molde, og det var vel de færreste som på forhånd hadde gitt «gutan» håp om noe annet enn et hederlig tap.

Etter å ha vært i Trondheim på NM for Janitsjarkorps torsdag, fredag og lørdag ankom jeg Molde ti minutter før kampstart, og ble kvitt bagasjen min takket være veldig hjelpsomt personale på Scandic Seilet som lot meg få sette tingene mine på bagasjerommet der mens jeg var på kamp.

Jeg kom inn på stadion akkurat i tide (Molde, dere burde ha billettsalg for bortesupportere ved inngangen til bortefeltet, slik de fleste andre har) til å se hjemmelaget gå opp i ledelsen etter under 40 sekunder av kampen. Var dette et dårlig omen for hele sesongen 2016?

Vi 30-40 TIL-hengere som var dukket opp på bortefeltet ga ikke opp, og etter hvert viste det seg at heller ikke de rødstripete på banen hadde gitt opp, selv om de hadde fått en tøff start på kampen.

I pausen kjøpte jeg en av de trasigste pølsene jeg noen gang har spist på et fotballstadion. Beklager, Molde. Dette duger ikke!

Da andre omgang var kommet i gang var det tydelig at TIL hadde bestemt seg for å framstå vassere enn i første omgang, og da nyervervelsen Aron Sigurdarson fra Island driblet seg forbi et par mann og scoret fra spiss vinkel var jubelen enorm!

Til tross for et par nesten-katastrofer siste kvarteret, så kunne godt TIL ha klart å raske med seg alle tre poengene fra Molde, men alt i alt var vi fornøyde supportere som kunne trekke et lettelsens sukk da dommeren blåste av kampen og det fortsatt sto 1-1 på scoringstavla.

Som flere av spillerne og trenerne fra Tromsø påpekte etter kampen: Det kommer ikke til å være mange som tar med seg poeng fra Aker stadion i 2016!

Etter kampen foregikk turen hjem til Oslo halvsovende i passasjersetet i supersupporter Trond Grimstads bil. At mannen er bussjåfør var lett å merke, servicen var upåklagelig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar