mandag 16. mai 2016

Nordre Land - Dokka (4-0)

I anledning 16. mai som fotballens festdag hadde jeg funnet ut at jeg skulle ta en Vestopplandssafari, så jeg startet med å dra til Aust-Torpa for å spise hamburgere, før jeg tok turen ned til Dokka for å se landsbyderbyet mellom to av kommunens tre(!) fjerdedivisjonslag.

Kampen foregikk på kunstgressbanen på Brovold, et flott anlegg med en fullstørrelse naturgressbane i tillegg til banen denne kampen gikk på, og i tillegg et mindre gressfelt, og en utendørs ishockeybane.

Hjemmelaget Nordre Land IL var før kampen favoritter, og alt før speaker var ferdig med lagoppstillingene kom det første målet. Det var nok da mange som lurte på om dette kunne bli et virkelig stygt resultat for «gjestene» fra Dokka Sportsklubb.

Utover i første omgang hang likevel Dokka godt i tauene, uten at de klarte å skape de HELT store farlighetene, og det var nok ingen som vil si at det var ufortjent da hjemmelaget doblet ledelsen på hjørnespark drøyt ti minutter før pause. Jeg mistenker for øvrig at hjørnesparkstatistikken fra denne kampen var veldig interessant, dersom noen gadd å telle.

Andre omgang startet nesten som en blåkopi av første, med et lynkjapt mål til hjemmelaget, og det ble raskt klart at de rødblå ikke hadde noe å stille opp med i dette oppgjøret. Fem minutter før full tid fikk så hjemmelaget et straffespark, og fikk fastsatt sluttresultatet til 4-0.

En klar seier, og en fortjent seiersmargin, men samtidig hadde det slett ikke vært ufortjent dersom Dokka hadde fått et trøstemål på tampen.

Flere bilder fra kampen ligger på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar