mandag 15. august 2016

Kjelsås - Tromsø 2 (3-2)

Etter et dødsvarmt spilleoppdrag som ble ferdig noe raskere enn jeg hadde forventa skynda jeg meg hjem og henta supporterutstyret, og dro til Grefsen for å se Tromsøs nest beste menn møte Kjelsås i kampen om å overleve i andredivisjon.

Tok plass på tribuna sammen med to wienerpølser, og etter hvert dukka også en Vålerenga-supporter opp for å holde meg med selskap.



Da avspark ble tatt var det gjestene fra nord som starta best, og det var absolutt fortjent da vi 105 som sto og satt rundt banen fikk se dem gå opp i ledelsen etter 12 minutter.
Adam var ikke lenge i paradis, og TIL 2 var heller ikke lenge i ledelsen. Etter 20 minutter sov hele TIL-forsvaret på et frispark fra Kjelsås som en av de blåkledde fikk en enkel jobb med å sette i mål. Etter en halvtimes spill av første omgang overtok så hjemmelaget ledelsen, og til tross for at «gutan» kom mer med i kampen igjen mot slutten av omgangen sto det fortsatt 2-1 da lagene gikk til pause.

I andre omgang var det lenge hjemmelaget som virka å ha et lite grep om kampen, selv om gjestene smått var farlig frempå, men da det ti minutter før slutt ble 3-1 trodde jeg virkelig dette var kjørt.
Fem minutter senere fikk så gjestene en (visstnok litt billig) straffe, som ble effektivt ekspedert i mål, og det var ny spenning mot slutten. Like etterpå ropte Tromsø-spillerne på nytt etter straffe, og denne gangen hadde de i følge min sidemann en klart bedre sak, men denne gangen fikk de ikke medhold hos dommeren, noe som medførte et gult kort for kjefting.
Et rettferdig resultat i kampen hadde kanskje vært ett poeng til hvert lag, men fotballen er som kjent sjelden rettferdig, så da ble det tre poeng til hjemmelaget!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar