lørdag 31. desember 2016

Manchester United - Middlesbrough (2-1)

Så utrolig passende. Årets siste dag, og årets siste fotballkamp for meg!

Etter å ha startet dagen med en solid engelsk frokost tok jeg buss til Salford, tusla over elva, og fikk se Drømmenes teater, Old Trafford, åpenbare seg foran meg.

Etter en kjapp tur innom avtalt møtested for å hente sesongkortet jeg skulle disponere i anledning kampen tuslet jeg en runde rundt stadion og sugde inn stemning. Fikk tilogmed tatt en selfie med dagens bursdagsbarn ;)

Heldigvis åpnet dørene inn til stadion i god tid før avspark, så jeg gikk tidlig inn og fant plassen min på tribuna. Dette så bra ut: Ca rett ut fra sekstenmeteren og 12-13 rader fra banen.

Etter å ha inntatt en liten pai under tribuna var det duket for avspark. Drøyt 75000 tilskuere var på plass, og dette ble dermed ny rekord i mest besøkte kamper for meg! (Den forrige var denne i Berlin)

Første omgang ble en frustrerende affære. Vi fikk se et United-lag som totalt dominerte spillet, men tilsynelatende var ute av stand til å score, og da Zlatan endelig gjorde det, så skjemte dommeren seg ut ved å annullere scoringen!

Andre omgang startet mye på samme måte, og skuffelsen og frustrasjonen var derfor enorm da litt konsentrasjonssvikt i de rødkleddes forsvar ga gjestene muligheten til å ta ledelsen.

Om skuffelsen var enorm da 'boro tok ledelsen, så var til gjengjeld først håpet, og deretter gleden tilsvarende enorme da det få minutter før slutt først ble 1-1 og så 2-1, et resultat som også sto seg til dommeren blåste av kampen!

Etter kampen ble det tid til en liten prat med Busby Babes Norge før det bar ut i nyttårsnatten for å feire både det ene og det andre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar