søndag 2. april 2017

Tromsø - Brann 1-1

Endelig var årets eliteserie i gang. Etter en herrrrrlig korpshelg i Trondheim tok jeg turen til Tromsø (Er ikke det en logisk stopp på veien Trondheim-Oslo?) for å få med meg første serierunde.

Etter å ha vært kjapt innom hotellet for å kle på meg stilongs gikk turen innom supporterpuben Rogers og hilse på mine medsupportere, før jeg måtte innom hotellet på nytt og hente skjerfet jeg hadde glemt der. Tok deretter turen opp Nord-Europas skumleste trapp (pga snø), og ankom stadion i tide til å gomle innpå ei av de fantastiske Mydland-pølsene før jeg ble headhuntet til å vifte med flagg under innmarsjen.
Foto: Jo Andreas Berg Rasen
Selve kampen ble lite å skrive hjem om, Brann var nok det beste laget de første 70 minuttene, men da første omgang ebbet ut målløs begynte jeg å håpe på en TIL-seier hvis de kunne klare å mobilisere litt mer i andreomgangen.

Dessverre klarte TIL å rote det til i første minutt etter pause, og havne under. Dette gjorde at Brann etterhvert prøvde å surfe inn ledelsen, noe som ofte straffer seg, og på overtid fikk TILs kaptein Simen Wangberg stange inn et hjørnespark, og 1-1 ble også sluttstillingen.

Ett poeng på en ræva dag er ikke så dumt å starte serien med, men «Gutan» må virkelig heve seg framover!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar