søndag 9. juli 2017

Skjetten - Alta 2 (2-0)

Litt i siste liten bestemte jeg meg for å ta turen over åsen til Skjetten for å se de grønnkledde ta imot rekruttlaget til Alta.

I stekende sol, og i så pollentett luft at jeg til tross for at jeg hadde tatt pillene mine trodde jeg skulle stryke med, fikk vi omlag femti som var på kampen se en morsom, men sjansefattig førsteomgang. Omgangens absolutt største sjanse kom etter halvspilt omgang, da Altas gode keeper måtte gi en retur, som fra kloss hold på uforklarlig vis ble satt i tverrliggeren!

Det var ikke bare jeg som syntes omgangen var sjansefattig. Noen få minutter før pause ebbet nok et Alta-angrep ut uten at det endte med noen skikkelig avslutning, og da hørte vi fra Alta-benken «Skyt nu da førr fan!», til de frammøtte østlendingenes store fornøyelse.

Litt etter hvilen kom det en periode hvor hjemmelaget pådro seg flere gule kort, og når da en av de grønnkledde ble stygt felt uten noen konsekvens for synderen pådro dommeren seg virkelig hjemmepublikummets vrede, og det var flere som fortalte ham hvor skapet skulle stå.

Et knapt kvarter før slutt spurte en spanjol på twitter meg om jeg trodde Skjetten kom til å score, jeg svarte at kombinasjonen av forsvar og keeper hos Alta så solide ut, og da gikk det jo som det måtte gå: Scoringen kom like etter. 1-0.

Like før full tid får Alta et frispark litt inne på Skjettens banehalvdel, og sender opp keeperen for å bidra i feltet. Det som forundrer alle på tribuna er at de likevel står igjen med FIRE mann (inkludert han som tok frisparket), og det hele ender da også med at Skjetten kontrer inn et mål (som muligens skulle vært annullert for offside pga tellefeil siden keeperen var på motsatt side av banen).

2-0 blir også sluttresultatet, og finnmarkingene fikk ingen poeng med seg hjem.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar