onsdag 16. august 2017

Jerv - Arendal 2-3

Jobben sendte meg til Arendal for å delta på Arendalsuka, så da benytta jeg noen fritimer til å stikke til Grimstad for å se lokaloppgjøret mellom Jerv og Arendal, og dermed få kryssa ut Levermyr Stadion som stadion nummer 90 i appen! Brukte facebook til å få instrukser fra Arendals-supporterne om hvilken buss jeg skulle ta hvor og når, og fulgte disse til punkt og prikke.

Ankom ganske tidlig, og mens jeg venta på at portene skulle åpne (strekkodeleserne i porten virka visstnok ikke før én time før kamp), fikk jeg både tatt en selfie med hjemmelagets jervemaskot, og kjøpt to gule lodd. Y 62 og Y 63!

Da lagene starta oppvarminga ble Rage Against The Machine spilt på høyttaleranlegget, definitivt plusspoeng til de gulblå fra Grimstad (Selv om noe av musikken som kom etterpå trakk litt ned). Da borte-ultrasene ankom ble det fyrt opp litt uautorisert pyro, mens da lagene marsjerte inn på banen var det tid for autorisert pyro.

Hjemmelaget startet kampen best, men da Arendal-keeper Anders Gundersen pådro seg et SVÆRT stygt beinbrudd alt etter fire minutter, og det ble et langt opphold i spillet mistet de litt initiativet.

Etter dette oppholdet i spillet var gjestene langt mer med, og da kampens første scoring kom etter en halvtimes spill var det de hvitkledde gjestene som kunne juble! Det så dog ut som om dette fikk Grimstadværingene til å våkne, og det skulle bare ta to minutter før de hadde kvittert (og jeg nok en gang kunne twitre om viktigheten av å klarere).

Resten av omgangen hadde nok hjemmelaget et lite overtak, men det var aldri snakk om noen overkjøring. Nesnas store sønn Ulrik Reinaldo Berglann spilte for øvrig etter min mening en svært god første omgang, men ble mer anonym etter pause. Som en naturlig følge av keeperskaden og det lange avbruddet ble det lagt til godt med tid (over sju minutter) i første omgang, og dette klarte arendalittene å utnytte! Jerv var rystet, og lagene gikk til pause med 1-2 på scoringstavla.

Etter pause virka det som om hjemmelaget hadde sovna igjen, og etter bare ett minutt var stillingen blitt 1-3! Forza Arendal og de øvrige på bortefeltet (som forresten var tidenes merkeligste bortefelt. Det viste seg at de 7 borteste setene på hver rad i det ordinære feltet også var solgt til bortesupportere, selv om det var på samme side av skillegjerdet som hjemmesupporterne og oss nøytrale) jublet som gale i den enorme megafonen sin!

Da knapt en time var spilt fikk Jervs Gomes stjernetreff og reduserte til 2-3, men flere mål enn dette ble det ikke, og den største dramatikken i resten av kampen kom kanskje da en Arendal-forsvarer fikk seg en smell og gikk i bakken og ble liggende, keeper kastet ballen ut, og Jerv brukte innkastet etterpå til å starte et angrep. Gjestene østfra ble mildt sagt lite imponerte over fair play-ånden i dette.

En fartsfylt og spennende kamp, et fint stadion, og en fæl skade som jeg håper Gundersen kommer tilbake fra! God bedring!

PS: Da resultatet av loddtrekningen ble lest opp viste det seg at sjuendepremie gikk til Y 63, og jeg kunne hente en fin sekk full av reklamestæsj fra en av sponsorene. I tillegg rakk jeg akkurat en buss tilbake til Arendal (etter å ha løpt over en ganske tett trafikkert gate, beklager hvis jeg skremte noen sjåfører), så alt var bare fryd og gammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar