lørdag 13. januar 2018

Skjetten - Vestli 3-1

Nytt år, og endelig en ny fotballkamp (riktignok på en gammel bane, så det ble ikke noe nytt kryss i groundhopper-kartet denne gangen).

Etter at Skjetten twitret at de trengte motstander til en treningskamp 13. januar hadde tydeligvis naboene fra andre sida av åsen, Vestli. (Kan vi da kalle dette for «Slaget om Lahaugmoen»?) meldt seg til tjeneste, og jeg kjørte over Gjelleråsen og inntok stadion på Skjetten like før kampstart.

Fant heldigvis en spade jeg kunne låne for å få spadd meg en sitteplass på tribuna, for der var det ikke lett å finne seg plass ellers. Hadde med meg en sitteplate som var akkurat litt for lita for stumpen min, så det ble etterhvert også litt ståing. Ble spøkefullt tilbudt en plass i speakerbua, men noe sier meg at det neppe hadde vært noen god idé å takke ja til, om jeg ikke hadde hatt med meg en isskrape!

Kampen kom etter hvert i gang, og gjennom hele første omgang hadde hjemmelaget et klart grep om kampen. 1-0 kom etter knapt ti minutter, 2-0 på noe som kanskje var en liten forsvarsglipp på en corner etter en halvtime, og 3-0 fem minutter før pause på straffespark.



Etter pause kom gjestene fra Groruddalens ende langt mer inn i kampen, men det var tydelig at det var en divisjons forskjell mellom disse lagene. Likevel var det langt fra ufortjent da Vestli-guttene drøye fem minutter før full tid klarte å krige inn et trøstemål, og til tross for at Skjetten flere ganger prøvde å pynte på målforskjellen endte det hele 3-1, mye på grunn av en god (kanskje bortsett fra på  2-0-målet) Vestli-keeper. (Hans kollega i Skjetten-målet, derimot, han har jeg intet grunnlag å uttale meg om nivået på, for han hadde en meget bedagelig dag på jobb).

Trivelig å komme tidlig i gang med fotballåret 2018!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar